مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 11:352020-07-09بين الملل

افغانستان تعداد بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد می کند


یک سخنگوی دولت افغانستان پس از آنکه طالبان لیست اصلاح شده ای از چند صد تن از زندانیانش به دولت این کشور ارائه داد، گفت افغانستان به امید ادامه روند مذاکرات صلح، - یک سخنگوی دولت افغانستان پس از آنکه طالبان لیست اصلاح شده ای از چند صد تن از زندانیانش به دولت این کشور ارائه داد، گفت افغانستان به امید ادامه روند مذاکرات صلح، قصد دارد تعداد بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اختلاف بر سر 600 زندانی از کل 5 هزار زندانی که طالبان می خواهد آزاد شوند، مانع شروع مذاکرات صلح شده است.

در حالی که آزادی زندانیان از سمت هر دو طرف اتفاق افتاده، دولت افغانستان گفته به دلایل امنیتی نمی خواهد برخی زندانیان را آزاد کند و متحدان غربی اش نیز با آزادی برخی از این زندانیان مخالف هستند.

جاوید فیصل ، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به رویترز گفت: آن ها (طالبان) لیست دیگری از اسامی زندانیان به ما داده اند؛ روند آزادی زندانیان ادامه پیدا می کند اما مذاکرات مستقیم نیز باید فوراً آغاز شوند.

طالبان برای اظهار نظر در این باره، در دسترس نبوده و مشخص نیست که آیا آن ها قصد دارند بنا بر آزادی زندانیان، مذاکرات را آغاز کنند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان تعداد بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد می کند

افغانستان تعداد بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد می کند