مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-09سياسي

لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه عملیات کاوش


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه اقدام عملیاتی برای کاوش تأکید کرد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تاکید کرد لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه عملیات کاوش ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه اقدام عملیاتی برای کاوش تأکید کرد.

احمد حمزه زاده در جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث فرهنگی قلعه بختک لیلان، تاکید کرد: انجام هرگونه کاوش باستان شناسی در مجموعه تاریخی قلعه بختک لیلان منوط به اجرای مطالعات جامع علمی و پژوهشی و همچنین اخذ مجوز باستان شناسی از پژوهشگاه باستان شناسی است.

وی ادامه داد: پیش از انجام هرگونه اقدام باستان شناسی در این مجموعه باید مطالعات پایه ای انجام و مجوز باستان شناسی از پژوهشگاه باستان شناسی اخذ شود تا براساس نتایج آن وضعیت عرصه هایی که نیاز به آزادسازی و انجام عملیات باستان شناسی دارند مشخص شود.

وی با اشاره به این که عملیات باستان شناسی پیشین در این مجموعه از جمله اقدامات لازم برای ثبت این پایگاه به عنوان پایگاه ملی میراث فرهنگی بود، افزود: به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه عملیات کاوش

لزوم انجام مطالعات جامع مجموعه تاریخی قلعه بختک پیش از هرگونه عملیات کاوش