مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 12:352020-07-08پزشكي

شناسایی 16 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی


رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: 16 بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش 11 نفر آنان مثبت اعلام شده است.

دکتر محمد افکار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد هشت نفر در یک مراسم دسته جمعی و از یک منبع یکسان و آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: هشت نفر دیگر از بیماران مشکوک در این شهرستان پراکنده بودند که نتیجه آزمایش چهار نفر منفی، سه نفر مثبت و آزمایش یک نفر نیز در حال پیگیری است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود.

وی افزود: شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

افکار ادامه داد: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری نموده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران با رعایت کامل موارد بهداشتی ارتباط با دام&zwnj


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 16 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

شناسایی 16 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی