مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 21:002020-07-07فرهنگي

شوخی با واژه های فرهنگستان از کجا می آید؟


شوخی با واژه های فرهنگستان که از گذشته تا حال میان عوام و خواص در جامعه رواج داشته است، دلایل مختلفی دارد؛ عده ای آن را از سر مخالفت با آدم ها می دانند و عده ای دیگر آن را نشانه توجه مردم به زبان فارسی، - و برخی هم به بی دقتی در برخی واژه گزینی ها اشاره دارند.

در این میان اما فرهنگستان از نبود برخی ارتباطات گله مند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش بود که در میان هیاهیوی شیوع ویروس کرونا، هیاهوی دیگری در مرز میان کرونا و ادبیات در فضای مجازی شکل گرفت و کابران این فضا و بعضا طنزنویسان به شوخی با واژه هایی پرداختند که در پی شیوع ویروس کرونا متولد شدند یا مورد توجه قرار گرفتند.

ماجرا به روایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی از این قرار بود که فرهنگستان در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه 1399، طی نامه ای به رییس جمهور تعدادی از واژه های بیگانه ای را که در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کووید ـ 19 از طریق مسئولان در رسانه ها به کار رفته بود، همراه با معادل های آن ها اعلام کرد و خواستار آن شد که تذکر لازم به تمامی نهادهای ذی ربط داده شود.

روگرفت این نامه برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران و رییس صداوسیما نیز ارسال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوخی با واژه های فرهنگستان از کجا می آید؟

شوخی با واژه های فرهنگستان از کجا می آید؟