مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-07سياسي

بطلان حکم، نتیجه شهادت کذب


شهادت کذب در دادگاه عواقب و پیامدهایی دارد و حتی می تواند باعث بطلان حکم دادگاه نیز شود.

- ایسنا/لرستان یک وکیل دادگستری گفت: شهادت کذب در دادگاه عواقب و پیامدهایی دارد و حتی می تواند باعث بطلان حکم دادگاه نیز شود.

فاطمه بازگیر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهادت یعنی اینکه شخصی به نفع یکی از اصحاب دعوا و به ضرر دیگری اعلام اطلاع از وقوع امری کند.

وی ادامه داد: شهادت دروغ به این معناست که شخصی شهادتی برخلاف واقعیت و حقیقت ارائه دهد، به عبارت دیگر وقتی فرد خلاف آنچه دیده است نزد دادگاه و مقامات رسمی اطلاع رسانی کند شهادت دروغ داده است.

بازگیر با بیان اینکه شهادت دروغ جرم است، عنوان کرد: این جرم از جرایم عمدی است و از این رو نمی توان کسی را که سهواً و به اشتباه مبادرت به بیان اکاذیب در قالب شهادت کرده است، مشمول جرم شهادت دروغ دانست.

این وکیل دادگستری در رابطه با شهادت کذب و مجازات های آن، گفت: مجازات جرم شهادت دروغ زمانی متصور است که ادای شهادت در دادگاه صالح و نزد مقامات رسمی انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاق و عموم ماده 650 قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات، مقام های رسمی اختصاص به مقامات قضایی ندارد و به این ترتیب اگر کسی مثلاً در اداره ثبت احوال به دروغ شهادت دهد که فلان شخص صاحب فرزندی شده است و این شهادت، باعث صدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بطلان حکم، نتیجه شهادت کذب

بطلان حکم، نتیجه شهادت کذب