مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 07:502020-07-07اجتماعي

وقتی تاریخ در دل فلات مرکزی ایران جا خوش کرده


تپه باستانی اش را سال 1336 در فهرست آثار ملی ثبت کردند، حتی همین چند سال قبل هم دانشجوی باستان شناسی گزنک را عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد خود کرد، - تپه باستانی اش را سال 1336 در فهرست آثار ملی ثبت کردند، حتی همین چند سال قبل هم دانشجوی باستان شناسی "گزنک" را عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد خود کرد، اما بعد و قبل از آن، محوطه ی باستانی "خان آباد" در مسیر جاده ساوه؛ چشمش به راهِ بیابانِ سیاه شده از آتشِ خاموش، خشک شد تا کمتر از دو ماه قبل که بالاخره پای باستان شناسان هم به این محوطه باز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بالاخره بعد از 33 سال، یک تیم مطالعه ی باستان شناس جوان؛ با مجوزی که تازه قرار بر آشنایی و شناسایی محوطه را داشت، از راه رسیدند تا بررسی سیستماتیک محوطه های باستانی روستای صدرآبادِ زرندیه در استان مرکزی را انجام دهند.

کار موفق پیش رفت و تا کنون 21 محوطه باستانی کشف شده اند.

حالا مطالعاتِ آن باستان شناسان قدیمی ترین استقرار باستانی این سایت را از دوره نوسنگی باسفال و جدیدترین اش را به دوره صفویه مربوط می دانند، اما برای حفاظت از همین محوطه،به توجه های بیشتری نیاز دارد.

منطقه خان آباد از دوره صفویه و تپه گزنک در این منطقه از استان مرکزی روزها شاهد رفت وآمد جوانان محلی و چوپانان و گوسفندانشان است و در این میان باستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی تاریخ در دل فلات مرکزی ایران جا خوش کرده

وقتی تاریخ در دل فلات مرکزی ایران جا خوش کرده