مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-07بين الملل

رویارویی آمریکا و چین در زمین نزاع هند و پاکستان


از زمان روی کار آمدن ترامپ و سردرگمی آشکار مسئولین کاخ سفید در اتخاذ رویکردی مشخص در قبال جنوب آسیا، تنش در این منطقه به بحرانی ترین شکل خود رسیده است.

- "از زمان روی کار آمدن ترامپ و سردرگمی آشکار مسئولین کاخ سفید در اتخاذ رویکردی مشخص در قبال جنوب آسیا، تنش در این منطقه به بحرانی ترین شکل خود رسیده است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا کمیلی، کارشناس علوم سیاسی و تحلیل گر حوزه شبه قاره در یادداشتی نوشته است: تنش در جنوب آسیا عمری به درازای استقلال پاکستان از هند در سال 1947 دارد و اگر تاریخ پیش از آن نیز را بررسی کنیم می بینیم که ریشه های نزاع را می توان به بیش از هزار سال قبل متصل کرد.

استعمار انگلیس همزمان با خروج خود از شبه قاره شیوه ای مرزبندی را برای هند و پاکستان به یادگار گذاشت که علی رغم گذشت 73 سال و ریخته شدن خون هزاران انسان بی گناه، تنش ها در این منطقه به پایان نرسیده و هر بار به بهانه ای تازه زخم های کهنه سر باز می کنند.

رویارویی نظامیان هندی و چینی طی روزهای اخیر بهانه ای است تا یکبار به ریشه های این تنش تاریخی در جنوب آسیا اشاره کرده و آن را مورد واکاوی قرار دهیم.

واضح است که رویارویی کشورهای شبه قاره را نمی توان تنها نزاع دوسویه دانست بلکه در پس پرده به وجود ائتلافی پنهانی خواهیم رسید که عملا جنوب آسیا را میدان روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویارویی آمریکا و چین در زمین نزاع هند و پاکستان

رویارویی آمریکا و چین در زمین نزاع هند و پاکستان