مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-07فرهنگي

نظر شمس تبریز درباره احمد و محمد غزالی/مقالات تنها یادگار شمس است


حسن بلخاری در «غزالی ها از منظر شمس» گفت: شمس تبریز گرچه مقام محمد غزالی را بلند می دانسته اما معیار برای او احمد غزالی بوده است.

- حسن بلخاری در غزالی ها از منظر شمس گفت: شمس تبریز گرچه مقام محمد غزالی را بلند می دانسته اما معیار برای او احمد غزالی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بیست وسومین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با عنوان غزالی ها از منظر شمس روز چهارشنبه 11 تیر با سخنرانی حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به طور زنده در فضای مجازی پخش شد.

بلخاری در ابتدای سخنانش گفت: شمس در مقالات خود در رهگذر داوری های نقادانه خود درباره بسیاری از بزرگان فرهنگ و اندیشه قضاوت می کند و رفتار و اندیشه و دیدگاه های آنان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

او از شیخ اشراق در چند جا در مقالات یاد می کند و به عنوان اندیشمندی بزرگ با احترام تمام نام می برد و وی را جوانی می داند که علمش بر عقلش غالب است و گاه او را به عدم متابعت متهم می کند.

آیا اظهارات شمس درباره سهروردی در مقالات شمس متناقض و پریشان به نظر می رسد یا می توان به یک دیدگاه جامع از سهروردی از نگاه شمس دست یافت؟ تنها یادگار شمس کتاب مقالات است وی افزود: ما تنها یادگاری که از شمس داریم به جز دیوان شمس، کتاب مقالات است که مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر شمس تبریز درباره احمد و محمد غزالی/مقالات تنها یادگار شمس است

نظر شمس تبریز درباره احمد و محمد غزالی/مقالات تنها یادگار شمس است