مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-06فرهنگي

برگزیده جشنواره قلم زرین: تلاش کردم تاریخ را طعم دار کنم


یوسف قوجق برگزیده جشنواره قلم زرین با اشاره به کتاب «تاریخ با طعم ذغال اخته» گفت: تلاش کردم تاریخ را برای نوجوانان طعم دار کنم.

- یوسف قوجق برگزیده جشنواره قلم زرین با اشاره به کتاب تاریخ با طعم ذغال اخته که برگزیده جایزه قلم زرین شد در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: در این رمان، تاریخ پهلوی اول، به عنوان پس زمینه خط داستانی، مطرح است و تلاش کردم تا از طریق دو دانش آموز (نماد نسل نوجوان و کنجکاو بعد از انقلاب اسلامی) و به واسطه پدربزرگ و مادربزرگ همان دو دانش آموز (نماد نسل پرتجربه قدیم) روایت را پیش ببرم.

وی افزود: تلاش کردم اطلاعات جامعی درباره مقاطعی از سرگذشت رضاخان و برخی از وقایع تاریخ پهلوی اول، سیاست های مداخله گرانه انگلیس در کودتای رضاشاهی را مطرح کرده و در خطی داستانی به اکثر شبهات مطرح برای نوجوانان و نسل کنونی پاسخ دهم.

نویسنده رمان لحظه ها جا می مانند با اشاره به شخصیت های رمان گفت: راوی که نویسنده است، با فرهاد که رزمنده بسیجی است، آشنا می شود.

راوی، وقتی برای نخستین بار به منزل فرهاد می رود، عکسی از پدربزرگ فرهاد با متنی رازآلود می بیند.

از فرهاد می شنود که در سال های آخر عمر، یک روز با پیرزنی به نام آنا که یکی از مبارزان آزادیخواه دوره رضاشاه بوده، آشنا شده و یک روز بعد، فوت کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیده جشنواره قلم زرین: تلاش کردم تاریخ را طعم دار کنم

برگزیده جشنواره قلم زرین: تلاش کردم تاریخ را طعم دار کنم