مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:402020-07-05بين الملل

مناقشه فرانسه - ترکیه و عیان شدن محدودیت های ناتو


مناقشه اخیر ترکیه و فرانسه بر سر یک رویارویی دریایی در دریای مدیترانه، نزاع ناتو برای حفظ نظم در میان اعضایش و ضعفهای این ائتلاف نظامی که تنها بر مبنای اتفاق نظر می تواند وارد عمل شود را عیان ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مناقشه همچنین محدودیتهای ناتو را در زمانی فاش ساخته که همپیمانانش در جبهه های متفاوت درگیری در لیبی هستند و یک همپیمان هسته ای مهمش یعنی فرانسه نسبت به وقوع مرگ مغزی در ائتلاف به دلیل فقدان رهبری آمریکا تاسف می خورد.

بنا به روایت فرانسوی ها، در حادثه مذکور در تاریخ 10 ژوئن در دریای مدیترانه، ناوچه فرانسوی کوربه با نور رادار هدفگیری یک کشتی جنگی ترکیه ای که مشغول اسکورت یک کشتی حمل بار با پرچم تانزانیا بود مورد تهدید قرار گرفت و این اتفاق در حین نزدیک شدن کشتی فرانسوی به آن رخ داد.

فرانسه اعلام داشت، این نزدیکی را بر مبنای دریافت اطلاعاتی از جانب ناتو مبنی بر اینکه کشتی غیرنظامی مذکور در قاچاق سلاح به لیبی دست دارد، صورت داده است.

کشتی کوربه بخشی از عملیات حفاظت دریایی (Sea Guardian ) ائتلاف است که به تامین امنیت دریایی در حوزه مدیترانه می پردازد.

اسماعیل هاکی موسا، سفیر ترکیه در پاریس در یک فایل پاور پوینتی که روز چهارشنبه به سناتورهای فرانسوی ارائه کرد، اینکه کشتی کوربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقشه فرانسه - ترکیه و عیان شدن محدودیت های ناتو

مناقشه فرانسه - ترکیه و عیان شدن محدودیت های ناتو