مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-05اقتصادي

هشدار منابع طبیعی استان مرکزی؛ تیرماه اوج حریق در مناطق ییلاقی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، با آغاز فصل گرما، حریق در مراتع و جنگل ها یکی از معضلات جدی در سطح کشور بوده که نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است.

عوامل مختلفی اعم از انسانی و طبیعی در وقوع حریق نقش دارند که به خطر افتادن گونه های جانوری و گیاهی از تبعات جدی اینگونه حوادث به شمار می رود.

منابع طبیعی جزو سرمایه های ارزشمند و ملی کشور بوده که متاسفانه در صورت سهل انگاری مردم و مسئولان شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود.

عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی  در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شرایط استان در زمینه وقوع حریق در مراتع اظهار کرد: با توجه به بارش های امسال، پیش بینی افزایش حریق در سطح مراتع استان را داشته و جلسات متعددی به منظور جلوگیری از این حوادث با همکاری دستگاه های مربوط، همیاران طبیعت و شهرداران برگزار شده است.

وی بیان کرد: مناطق بحرانی و نیمه بحرانی در زمینه احتمال وقوع حریق شناسایی شدند و براساس آمارها تاکنون حجم حریق ها نسبت به سال گذشته برابر بوده و افزایش و کاهشی نداشته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: امسال پوشش گیاهی بسیار خوبی در استان داریم که همین امر در افزایش حریق ها نقش داشته در حالی که چند مورد حریق در اراک، تفرش و ساوه با عامل انسانی و عمدی اتفاق افتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار منابع طبیعی استان مرکزی؛ تیرماه اوج حریق در مناطق ییلاقی است

هشدار منابع طبیعی استان مرکزی؛ تیرماه اوج حریق در مناطق ییلاقی است