مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 09:102020-07-03پزشكي

بررسی گاز خنده در یک آزمایش بالینی برای درمان افسردگی


محققان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده اند که نیتروز اکساید (Nitrous oxide) می تواند به جانبازان و سربازانی که اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) دارند، - محققان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده اند که "نیتروز اکساید"(Nitrous oxide) می تواند به جانبازان و سربازانی که "اختلال استرسی پس از آسیب روانی"(PTSD) دارند، کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نیواطلس، مونوکسید دی نیتروژن یا نیتروز اکساید (Nitrous oxide) که به گاز خنده نیز مشهور است، در گذشته به عنوان داروی بیهوشی مورد استفاده قرار می گرفت.

این گاز هنوز هم به خاطر قیمت کم و کاربرد آسان، مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان در مقاله ای که به تازگی انتشار یافته است، به بررسی گاز خنده در کهنه سربازهای ارتش پرداخته اند که از اختلال استرسی پس از آسیب روانی رنج می بردند.

اختلال استرسی پس از آسیب روانی سندرمی است که پس از مشاهده، تجربهٔ مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس زا و آسیب زای شدید روی می دهد که می تواند به مرگ واقعی یا تهدید به مرگ یا وقوع یک سانحهٔ جدی منجر شود.

بیمار نسبت به این تجربه ها احساس ترس و درماندگی می کند، اغلب رفتارهای آشفته و حاکی از بیقراری بروز می دهد و مدام تلاش می کند از یادآوری رویداد و سانحه اجتناب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی گاز خنده در یک آزمایش بالینی برای درمان افسردگی

بررسی گاز خنده در یک آزمایش بالینی برای درمان افسردگی