مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 20:102020-07-02سياسي

مناظرات حضرت رضا(ع)؛ حاکی از دیگرپذیری بالای ایشان است


یک استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: نکته مهمی که در مناظره ها و جلسات گفت وگویی امام رضا(ع) دیده می شود، این است که ایشان به راحتی دیگران را مورد پذیرش قرار می دادند، - ایسنا/خراسان رضوی یک استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: نکته مهمی که در مناظره ها و جلسات گفت وگویی امام رضا(ع) دیده می شود، این است که ایشان به راحتی دیگران را مورد پذیرش قرار می دادند، به این معنی که دیگرپذیری بالایی داشتند.

حجت السلام علی الهی خراسانی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، در خصوص منش گفت وگویی امام رضا(ع) اظهار کرد: در زمان ولایت عهدی امام رضا(ع) گروه ها و افراد مختلف خدمت ایشان می رسیدند و جلسات مناظره تشکیل می شد.

مناظره نوعی گفت وگو برای شفاف کردن دیدگاه شرع و یا نقد دیدگاه مقابل بود، اما نکته مهمی که در مناظره ها و جلسات گفت وگویی امام رضا(ع) دیده می شود، این است که ایشان به راحتی دیگران را مورد پذیرش قرار می دادند، به این معنی که دیگر پذیری بالایی داشتند و بسیار به دیگران احترام می گذاشتند.

وی افزود: در مناظره ها هیچگاه پرخاش، توهین و تهدید طرف مقابل از سوی امام رضا(ع) گزارش نشده است، همچنین ایشان هیچ وقت طرف مقابل را منکوب و سرکوب نکردند و هیچ وقت اصرار نداشتند که حرف هایشان به حق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناظرات حضرت رضا(ع)؛ حاکی از دیگرپذیری بالای ایشان است

مناظرات حضرت رضا(ع)؛ حاکی از دیگرپذیری بالای ایشان است