مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 11:552020-07-02پزشكي

سالانه 70 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می شوند


مؤسس کمپین آگاهی سرطان زنان کشور گفت: در ایران سالانه 70 هزار نفر به انواع سرطان دچار می شوند که از این تعداد، 11 درصد بیماران را زنان تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، افسانه اقبال نیا روز پنجشنبه در همایش آغاز به کار مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج در بروجرد و کارگروه دبیرخانه نهج البلاغه در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر در ایران طی هر 40 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می شود.

وی افزود: سرطان سینه خوش خیم ترین نوع سرطان در بین زنان است و متأسفانه بدلیل عدم شناخت علائم این بیماری و عدم درمان زودهنگام بیماران رنج می برند.

مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان زنان کشور تصریح کرد: در ایران سالانه 70 هزار نفر به انواع سرطان دچار می شوند که از این تعداد، 11 درصد زنان را تشکیل می دهند.

اقبال نیا با بیان اینکه در سال گذشته 6 درصد به بیماران سرطانی اضافه شده به طوری که امروز به بالای 10 درصد رسیده است، ادامه داد: یک بیمار سرطانی فقط باید از بیماری رنج ببرد و نگران هزینه های درمان و مالی بیماری نباشد.

وی تاکید کرد: برای حمایت بیشتر و بهبودی بیمارانی که سرطان سینه دارند سعی کرده ایم در برخی استان های کشور مانند کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، فارس و … با زنان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 70 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می شوند

سالانه 70 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می شوند