مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:502020-07-02اجتماعي

شناسایی بیش از 39 هزار والدین بی سواد در آذربایجان غربی


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از 39 هزار اولیای بی سواد در استان طی سال گذشته شناسایی شده است.

- علی اکبر صمیمی صبح امروز پنج شنبه 12تیر در اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: درسال گذشته و طبق آخرین آمار 39هزارو 678 اولیای بی سواد در استان شناسایی شده است.

وی بااشاره به اینکه در سال گذشته 670 هزار دانش آموز در سطح آذربایجان غربی تحصیل کرده اند، خاطر نشان کرد: در زمان ثبت نام دانش آموزان، مدیران را ملزم کردیم اولیای دانش آموزان را از نظر میزان سواد بررسی و شناسایی کنند.

صمیمی با تاکید به اینکه اولویت سازمان در سال جاری جذب اولیای بی سواد در حاشیه شهرها باهدف بالابردن سطح سواد دراین مناطق است، تصریح کرد: طبق آخرین آمار دو سوم اولیای بی سواد را خانم ها تشکیل می دهند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یاد آور شد: 2460 اولیای دانش آموز بی سواد عشایر در استان شناسایی شده که تا افق 1404 باید این تعداد به صفر برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ صمیمی نرخ باسوادی را در استان در سال های اخیر خوب اعلام و افزود: هرچند میزان باسوادی در بین سنین10تا49 سال در استان قابل قبول است ولی برای رسیدن به جایگاه خوب در کشور باید تلاش کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 39 هزار والدین بی سواد در آذربایجان غربی

شناسایی بیش از 39 هزار والدین بی سواد در آذربایجان غربی