مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 05:102020-07-02سياسي

لایحه حمایت از مالکیت فکری به کجا رسید؟


لایحه حمایت از مالکیت فکری، لایحه ای درباره مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط با آن با 118 ماده است که در بخش های مختلفی مانند تعاریف، حقوق پدیدآورندگان آثار قابل حمایت مانند آثار ادبی، - هنری، کتبی، شفاهی، شعر، ترانه، سرود، تئاتر، موسیقی و تجسمی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مطالبه گری از مجلس برای رسیدگی به لوایحی مهمی که با زندگی مردم سروکار دارد، یک خواسته اساسی جامعه از نمایندگان است تا به جای سیاسی کاری که در این روزها شدت یافته، شعارهایشان در رفع مشکلات مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

لایحه حمایت از مالکیت فکری در تیر 1398 به مجلس اعلام وصول شد.

کمیسیون قضایی و حقوقی، کمیسیون اصلی این لایحه و کمیسیون عمران، فرهنگی، اقتصادی، آموزش و تحقیقات، صنایع و معادن، اجتماعی کمیسیون های فرعی این لایحه در نظر گرفته شدند.

فاطمه ذوالقدر، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تیرماه 98 از شروع بررسی کلیات حمایت از مالکیت فکری با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز پژوهش ها خبر داد.

در این جلسه مقرر شد از نمایندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و دادگستری نیز دعوت به عمل آید تا اظهارهای کارشناسی آنها شنیده و سپس رأی گیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حمایت از مالکیت فکری به کجا رسید؟

لایحه حمایت از مالکیت فکری به کجا رسید؟