مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 04:402020-06-30اجتماعي

خلق را تقلیدشان بر باد داد!


این روزها دردِ تاق بستان را نه تنها تله کابینِ بخش خصوصی، که حذفِ تدریجی پهنه ی زردِ این محوطه ی تاریخی که برای جهانی شدن اش تعیین شد و مدیریت شهری هر روز با مجوزهایش زخمِ عمیق تری بر پیکر آن زد، - شدیدتر کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاق بستان و داستانِ ادامه دارِ آسیب هایی که هر روز تنِ نحیفِ این محوطه ی تاریخی را می لرزانند، از سال ها قبل آغاز شده، حتی قبل از ثبتِ نامش در فهرست موقت یونسکو، یعنی 13 سال قبل.

اما همین آسیب ها و بی توجهی ها از سوی مدیران ادوار میراث فرهنگی و تمایل به درآمدزایی بیشترِ مدیران شهری کرمانشاه، فارغ از هر افتخارآفرینی که می توانستند برای شهرشان به ارمغان ببرند، مهم ترین بخش های موثر بر همین افکاری بودند که سرانجام متولیان میراثی را برای جهانی کردن این محوطه سست تر کرد.

علاقه و اصرار متولیان شهری کرمانشاه برای احداث تله کابین در حریم تاق بستان هر چند در اظهارنظرهایشان با رسانه های مختلف ثابت شده است، اما سرعتِ کار برای به سرانجام رسیدن پروژه و حتی تعیین زمانی مشخص برای نصبِ این وسیله ی درآمدزای تفریحی آن هم وقتی هنوز میراث فرهنگی به متولیان شهری جوابی درست نداده و خود دستپاچه بین تاریخ و فرهنگ کرمانشاه و سرمایه سرگردان است، قدری مساله را پیچیده تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق را تقلیدشان بر باد داد!

خلق را تقلیدشان بر باد داد!