مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 03:252020-06-30اقتصادي

گیاهان دارویی؛ کشتی پرسود اما سنتی در مازندران


با وجود آنکه، کشت برنج در مازندران، بسیار مهم، استراتژیک و پرطرفدار محسوب می شود اما این استان با داشتن تنوع ژنتیکی و اقلیمی بسیار زیاد می تواند به عنوان اهرمی بسیار بزرگ در زمینه توسعه کشت و پرورش، - ایسنا/مازندران با وجود آنکه، کشت برنج در مازندران، بسیار مهم، استراتژیک و پرطرفدار محسوب می شود اما این استان با داشتن تنوع ژنتیکی و اقلیمی بسیار زیاد می تواند به عنوان اهرمی بسیار بزرگ در زمینه توسعه کشت و پرورش، فرآوری و صنعت گیاهان دارویی در کشور مطرح شود.

مهم ترین الگوی کشت در مازندران، محصول استراتژیک برنج است، محصولی که کشاورزان، حتی در روزهای سخت کم آبی نیز کشت آن را به محصولات دیگر ترجیح می دهند و تقریبا در تمام این استان، این محصول طرفدار دارد.

برنج، محصول استراتژیک برای کشور محسوب می شود که استان های شمالی به ویژه مازندران، تامین کننده این نیاز مردم است، اما با این حال، مرکبات و صیفی جات نیز در این استان، طرفداران خاص خود را دارد، در این بین، مدتی است که به دلیل وجود برخی قابلیت ها در این استان همچون اراضی شیب دار، گیاهان دارویی بر سر زبان ها افتاده است.

بر این اساس، در برخی جوامع علمی، از گیاهان دارویی به عنوان طلای سبز نام برده می شود و این گیاهان قابلیت های بسیار بالایی در ایجاد اقتصادی پویا و درآمد حاصل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی؛ کشتی پرسود اما سنتی در مازندران

گیاهان دارویی؛ کشتی پرسود اما سنتی در مازندران