مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 11:052020-06-28سياسي

تخریب سنگ مقتل میرزای جنگی برای چندمین بار


در طول سالیان گذشته برای چندمین بار سنگ یادمان مشهد میرزا کوچک خان جنگلی که در ارتفاعات شهرستان ماسال قرار دارد توسط عده ای ناشناس تخریب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در ماسال، یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک، رهبر نهضت جنگل در دوران مشروطیت در پی اعتراض به دولت مرکزی و سیاست های استکبارگرایانه حکومت وقت درحالی که هم زمان هم با مأمورین حکومت محلی و هم با اشغالگران گیلان می جنگید، در ارتفاعات شهرستان ماسال به طور ناجوانمردانه ای به شهادت رسید و در شهرستان رشت آرام گرفت.

میرزا کوچک خان که به عنوان روحانی مبارز دوران مشروطیت یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های تاریخ ایران بوده امروز با بی مهری و نامهربانی عده ای ناشناس مواجه شده است.

میرزای جنگلی مرد آزادیخواه و چهره محبوب مردم گیلان و شخصیت آشنای تاریخ دانان که در آذر سرد سال 1300 درحالی که برای رسیدن به خلخال از ارتفاعات شهر ماسال می گذشت درحالی که تنها یار وفادارش گائوک آلمانی (معروف به هوشنگ) را به کول می کشید براثر شدت سرما و بوران برف درگذشت بعدها توسط یکی از یاران خائنش به نام خالو قربان سرش از تن جدا و به تهران نزد رضا پهلوی فرستاده می شود.

 میرزا کوچک جنگلی شخصیت محبوب مردم گیلان بود و باگذشت یک قرن از شهادتش هیچ چیز نتوانسته او را از قلب مردم گیلان خارج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب سنگ مقتل میرزای جنگی برای چندمین بار

تخریب سنگ مقتل میرزای جنگی برای چندمین بار