مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 20:052020-06-24پزشكي

راهکاری برای افزایش ویتامین دی در بدن


نتایج یک پژوهش نشان می دهد یکی از راهکارهای افزایش ذخیره ویتامین دی مردم می تواند غنی سازی روغن کانولا با ویتامین دی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویتامین D پروهورمون محلول در چربی است که به طور طبیعی در نتیجه سنتز زیرپوستی پس از قرار گرفتن در معرض نور خوشید در بدن تولید می شود.

این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان ، ماهیچه و همچنین جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها، دیابت، بیماری های قلبی-عروقی و بیماری های خودایمنی دارد.

از این رو، محققان در پژوهشی تاثیر مصرف روغن کانولای غنی شده با ویتامین دی را بر وضعیت ویتامین دی و چربی های خون بزرگسالان سالم بررسی کردند.

در این پژوهش که توسط نگار قاسمی فرد، نسرین نسیمی، زهرا حسن زاده رستمی، اعظم عباسی و شیوا فقیه انجام شده، آمده است: عوامل متعدد محیطی، فرهنگی و فیزیولوژیکی از جمله سن، جنسیت، چاقی و عرض جغرافیایی محل زندگی می توانند بر میزان سنتز زیرپوستی ویتامین دی تاثیرگذار باشند.

از سوی دیگر، منابع غذایی غنی از ویتامین دی بسیار محدود بوده و معمولا برای تامین نیازهای بدن کافی نیستند.

در نتیجه، شیوع کمبود ویتامین دی یکی از مهم ترین دغدغه های بهداشت عمومی در کلیه جمعیت های نژادی، جنسیتی، سنی و تقریبا در اکثر کشورهای جهان از جمله ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای افزایش ویتامین دی در بدن

راهکاری برای افزایش ویتامین دی در بدن