مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 15:152020-06-24سياسي

کشف 90درصد تریاک دنیا توسط ایران


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:طبق گزارش سال 2020 سازمان ملل، 90 درصد تریاک، 26 درصد هرویین و 48 درصد مرفین در دنیا از سوی ایران کشف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر موادمخدر در نشست تخصصی با مجمع خیرین کشور ضمن تبریک دهه کرامت ،گفت: طی 40 دهه گذشته، در چهار حوزه مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی اقدامات گسترده ای انجام شد که همگامی و متوازن بودن این چهار حوزه با یکدیگر، موجب رسیدن به نتیجه موفق در مبارزه خواهد شد.

وی افزود: انتظار جامعه آن است که موادمخدر در کشور نباشد تا کسی مصرف نکند، البته این انتظاری درستی است و لازم است اما کافی نیست؛ چرا که تولید موادمخدر در افغانستان در سال 2001 میلادی حدود 200 تن بود که بعد از گذشت نزدیک به دو دهه، تولید موادمخدر به بیش از 9 هزار تن رسید.

دبیرکل ستاد بیان کرد: طبق گزارش سال 2020 سازمان ملل، 90 درصد تریاک، 26 درصد هرویین و 48 درصد مرفین در دنیا از سوی ایران کشف می شود که رقم قابل توجهی است و حاکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر است.

مؤمنی افزود: در حوزه های پیشگیری، توانمندسازی، اشتغال و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه نقش خیرین و نهادهای فرهنگ ساز بسیار مهم است و همان طور که مقام معظم رهبری  فرموده اند، اعتیاد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 90درصد تریاک دنیا توسط ایران

کشف 90درصد تریاک دنیا توسط ایران