مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 07:152020-06-23اقتصادي

همکاری تجاری و گمرکی ایران و افغانستان شتاب می گیرد


همکاری های تجاری و گمرکی بین ایران و افغانستان در پی دیدار روز گذشته رییس کل گمرک کشورمان و معین عواید و گمرکات وزارت مالیه افغانستان شتاب می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران در دیدار با محمد عیسی قدرت، معین عوائد و گمرکات وزارت مالیه افغانستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: باید از این اشتراکات به نفع گسترش تجارت و تقویت روابط اقتصادی فی مابین استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس شعار قبلی سازمان جهانی گمرک، مرزها جداکننده و گمرکات پیوند دهنده کشورها هستند و ما باید در این راستا حرکت کنیم و تجارت را با همکاری یکدیگر گسترش دهیم.

میراشرفی با بیان اینکه سند همکاری های جامع تجاری دو کشور در حال تدوین است، اظهار داشت: انتظار می رود موارد همکاری های گمرکی نقش پر رنگی در سند مذکور داشته باشد و پیگیری و عملیاتی شدن آن بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی انتقال محموله گندم از هند به افغانستان از طریق گمرک چابهار و تلاش مستمر ایران برای انجام بهینه این فرآیند را از نمونه های خوب همکاری گمرکی بین دو کشور در حوزه ترانزیت خواند و گفت: ما انتظار داریم شرایطی فراهم شود تا حجم ترانزیت افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری تجاری و گمرکی ایران و افغانستان شتاب می گیرد

همکاری تجاری و گمرکی ایران و افغانستان شتاب می گیرد