مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 06:152020-06-23اقتصادي

در تخت فولاد چه خبر است؟


شهرداری منطقه 6 اصفهان، به تازگی با نصب یک بنر از شروع اجرای پروژه ای به نام «ساماندهی محوطه شمالی مصلی امام خمینی (ره)» خبر داده و هدف از اجرای این پروژه را نیز «افزایش کیفیت عبور و مرور و ساماندهی قبور» عنوان کرده؛ - ایسنا/اصفهان شهرداری منطقه 6 اصفهان، به تازگی با نصب یک بنر از شروع اجرای پروژه ای به نام ساماندهی محوطه شمالی مصلی امام خمینی (ره) خبر داده و هدف از اجرای این پروژه را نیز افزایش کیفیت عبور و مرور و ساماندهی قبور عنوان کرده؛ این بنر می گوید: حفظ و مراقبت سنگ قبور گذشتگان و میراث گران سنگ شهر اصفهان برای ما مهم است اما دوستداران میراث شهر می پرسند: اگر مهم است، پس چرا تعدادی از سنگ قبرها شکسته شده؟ گورستان تاریخی تخت فولاد اصفهان با قدمتی بیش از هزار سال، یکی از غنی ترین مجموعه های تاریخی کشور است که در فهرست میراث ملی کشور نیز به ثبت رسیده.

این روزها که پروژه ساماندهی محوطه شمالی مصلی در تخت فولاد در حال اجراست، برخی عکس ها از شکستگی و آسیب دیدن برخی سنگ قبرهای این گورستان تاریخی خبر می دهند و همین امر باعث نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شهر شده.

غلامرضا نصراللهی، نویسنده و پژوهشگر دراین باره به ایسنا می گوید: اصفهان قبرستان های زیادی داشته که امروز دیگر هیچ اثری از آن ها نیست حال آنکه اگر حفظ شده بود می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تخت فولاد چه خبر است؟

در تخت فولاد چه خبر است؟