مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 06:202020-06-17اقتصادي

خطر بیابان شدن گلستان را تهدید می کند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان این که گلستان 862 هزار هکتار مراتع دارد گفت: وجود پدیده خشکسالی و فشار زیاد در بهره برداری از این عرصه ها، - احتمال تبدیل این مراتع به بیابان را افزایش داده که نباید از کنار آن به سادگی گذر کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که این استان به دلیل واقع شدن در همسایگی صحرای قره قوم ترکمنستان و بیابان استان سمنان، خشکسالی و بهره برداری غیراصولی از مراتع در معرض بیابان زایی است.

بیابان های قره قوم (شن سیاه) از بزرگترین کویرهای شنی جهان بوده که حدود 70 درصد از مساحت کشور ترکمنستان (350 هزار کیلومتر مربع) را شامل می شود.

به گفته کارشناسان، ریزدانه های بیابان قره قوم ترکمنستان در صورت وزش بادهای شمالی - جنوبی می توانند خود را به گرگان برسانند.

ابوطالب قزلسفلو چهارشنبه به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان زایی اظهار داشت: اکنون 300 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است.

وی با بیان این که گلستان 862 هزار هکتار مراتع دارد گفت: وجود پدیده خشکسالی و فشار زیاد در بهره برداری از این عرصه ها، احتمال تبدیل این مراتع به بیابان را افزایش داده که نباید از کنار آن به سادگی گذر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیابان شدن گلستان را تهدید می کند

خطر بیابان شدن گلستان را تهدید می کند