مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 08:102020-06-15سياسي

کرونا برخوردهای تمدنی را رقم زد


هیئت علمی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مبحث کرونا و مسئله های تمدنی آن پرداخت.

- ایسنا/قم هیئت علمی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مبحث " کرونا و مسئله های تمدنی آن" پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابایی در ابتدای نشست علمی کرونا و مسئله های تمدنی آن به عنوان سی و چهارمین سلسله نشست های چالش کرونا و زندگی مؤمنانه که شنبه شب به همت دانشگاه پردیس فارابی و جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، اظهار کرد: تمدن ها پاسخ های متراکم به نیازهای انباشته هستند و زمانی تمدن بودن خودشان را به رخ می کشند که بتوانند پاسخ گو نیازهای کلان و خواسته های انسانی در مقیاس ابعاد جهانی باشند.

وی ادامه داد: آنچه که در حقیقت کل تمدن را شکل می دهد پیشرفت اخلاقی است و تمدن ها در رقابت های تمدنی صرفاً بر اساس تکنولوژی یا صرفاً بر اساس قدرت سیاسی رقابت نمی کنند بلکه نرم افزار اخلاقی است که یک تمدن را به لحاظ مفهوم هنجاری نسبت به تمدن های رقیب برتری می بخشد.

هیئت علمی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اساساً تمدن ها صرفاً به جغرافیای تمدنی محدود و منحصر نمی شوند واگر دقت کرد می توان دید زبان، فرهنگ، غذا، آداب ورسوم، لباس، رمان، فیلم های تمدن تا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا برخوردهای تمدنی را رقم زد

کرونا برخوردهای تمدنی را رقم زد