مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 11:252020-06-10بين الملل

تاثیرات اقتصادی و امنیتی اجرای قانون قیصر بر عراق


یک رسانه عرب زبان به تاثیرات اقتصادی و امنیتی که اجرای قانون قیصر آمریکا علیه سوریه، بر عراق دارد، پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به تاثیرات اجرای قانون قیصر بر عراق در مطلبی آورده است: آمریکا برای پیاده کردن مجدد سناریوی 1990 عراق در سوریه به حربه اقتصادی روی آورده است.

این رسانه می نویسد: در بغداد برخی این سئوال را مطرح می کنند که آیا قانون قیصر در عراق و روابطش با سوریه تأثیر خواهد داشت؟ سؤالی که تاکنون جواب دقیقی برای آن پیدا نشده است.

برخی از عراقی های حامی سوریه بر توانایی دمشق برای مقابله با این قانون از طریق روابطش با روسیه، چین، برخی کشورهای آسیایی و آفریقا و کشورهای همجوار مثل عراق، اردن و لبنان حساب باز می کنند.

الاخبار آورده است: در این راستا عبدالعزیز علیوی استاد علوم سیاسی گفت: اجرای این قانون تبعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی بر عراق که پیوندهای مشترکی با سوریه دارد، خواهد داشت.

همزمانی اجرای این قانون با گفتگوی استراتژیک بغداد و واشنگتن موضوعی است که دولت عراق را در تنگنا قرار داده است زیرا عدم پایبندی بغداد به مذاق آمریکا خوش نخواهد آمد و از سوی دیگر تهران به عنوان حامی بغداد در جنگ علیه تروریسم هرگز از موضع حمایت گرانه یا سکوت بغداد در قبال اجرای قانون قیصر راضی نخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات اقتصادی و امنیتی اجرای قانون قیصر بر عراق

تاثیرات اقتصادی و امنیتی اجرای قانون قیصر بر عراق