مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 07:452020-06-10پزشكي

دلیل قطع درخت قدیمی چنار در باغ جهانی فین


ضعف فیزیولوژیک، آلودگی قارچی و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگر درختان، دلیل قطع یکی از درختان چنار باغ جهانی فین بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سمیه فرهادی، مدیر پایگاه باغ جهانی فین در مورد قطع یکی از درختان چنار مجموعه جهانی فین، گفت: دیرزیستی به عنوان پدیده ای خارق العاده برای درختان موضوعی شناخته شده و برای درختان مختلف متفاوت است.

گاهی برای سروها به هزار و برای چنارها به صدها سال می رسد.

نبود یکی از عوامل مطلوب برای درختان کهنسال (که البته در این سنین به شدت آسیب پذیر می شوند) موجب آسیب جدی و حتی زوال و مرگ آن ها می شود.

وی با اشاره به اینکه درختان دیرزیست موجود در باغ فین اعم از سروها و چنارها تحت نظارت و مراقبت تیم مشاوره قوی از متخصصان برجسته کشور در زمینه آفات و بیماری شناسی گیاهی، خاک شناسی، تغذیه و باغبانی است، گفت:با وجود ضعف فیزیولوژیک برای درختان باغ، بسیاری از درختان کهنسال که دچار آسیب های جدی بودند، نجات یافته و شرایط زیست آنها بهبود یافته است.

فرهادی در خصوص قطع درخت چناری که موضوع خبری برخی کانال های مجازی در روز گذشته شده است، گفت: سابقه این درخت حاکی از بیماری و روند رو به زوال آن بود که با وجود تلاش برای حفظ آن با روش های حفاظتی ویژه و انجام آزمایش های گیاه پزشکی با نظر مشاوران عالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل قطع درخت قدیمی چنار در باغ جهانی فین

دلیل قطع درخت قدیمی چنار در باغ جهانی فین