مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-10اقتصادي

ساخت مخازن پر فشار بدون درز با روش فلوفرمینگ


پژوهشگران پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران موفق به ساخت «مخازن پرفشار بدون درز با روش فلوفرمینگ» شده اند که به عنوان اختراع نیز به ثبت رسیده است.

- پژوهشگران پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران موفق به ساخت مخازن پرفشار بدون درز با روش فلوفرمینگ شده اند که به عنوان اختراع نیز به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم احسانی رییس پژوهشکده سامانه‎های حمل و نقل فضایی در این باره گفت: انجام پروژه اختراعی ساخت مخازن پر فشار بدون درز از موفقیت های ارزشمند متخصصان کشور بود که با روش فلوفرمینگ معکوس انجام شده و از مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات نیز گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است.

وی افزود: در این طرح که بدنه اصلی مخزن با عدسی و فلنچ سر و ته آن به صورت یکپارچه شکل‎دهی می‎شود، در خواص مکانیکی و ساختار مواد مخزن کوچک ترین خللی وارد نمی‎شود و بدین ترتیب، ضمن اینکه هزینه‎های جوشکاری و آزمایش های رادیوگرافی از روند ساخت مخزن حذف می‎شود، استحکام در برابر شکست را نیز افزایش می‎دهد.

احسانی مزیت مهم این طرح را امکان اجرای آن با هر نوع دستگاه معمولی فلوفرمینگ بدون تغییر در آن عنوان کرد و ادامه داد: تولید مخازن لوله‎ای شکل با پله داخلی و عدسی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت مخازن پر فشار بدون درز با روش فلوفرمینگ

ساخت مخازن پر فشار بدون درز با روش فلوفرمینگ