مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 06:552020-06-10اقتصادي

استارت آپی که از هوا بنزین تولید می کند


شرکت بی ام دبلیو در استارت آپی سرمایه گذاری کرده که مشغول توسعه فناوری هایی برای تبدیل دی اکسید کربن هوا به بنزین کربن خنثی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت BMW i Ventures که زیر مجموعه خودروسازی بی ام دبلیو است در یک استارت آپ سیلیکون ولی سرمایه گذاری می کند.

این استارت آپ پرومتوس فیولز (Prometheus Fuels)نام دارد و مشغول تحقیق روی فناوری هایی است که دی اکسید کربن را از جو گرفته و آن را به بنزین کربن خنثی تبدیل می کنند.

سرمایه گذاری بی ام دبلیو به این شرکت کمک می کند تا فناوری خود را در اواخر 2020 عرضه کند.

راب مک گینیس در سال 2019 میلادی استارت آپ پرومتوس فیولز را تاسیس کرد.

این شرکت هم اکنون مشغول ارتقای فرایندها و فناوری های مربوط به دریافت دی اکسید کربن از هوا و تبدیل آن به بنزین، گازوییل و سوخت جت است به گفته این شرکت، فرایندهای مذکور کربن خنثی هستند و نیروی مورد نیاز برای فعالسازی آنها به طور 100 درصد از انرژی های خورشیدی و بادی تامین می شود.

پرومتوس فیولز از فناوری های اختصاصی جذب ، سنتز سوخت و جداسازی سوخت استفاده می کند و می تواند سوختی بسازد که از لحاظ مولکولی با بنزین تولید شده از نفت یکسان است.

بنزینی که در این شرکت تولید می شود، برخلاف نمونه های دیگر نیاز به تغییری ندارد تا در موتورهای احتراقی استفاده شود و به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استارت آپی که از هوا بنزین تولید می کند

استارت آپی که از هوا بنزین تولید می کند