مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 16:552020-06-09سياسي

آسیب شناسی و نقد لایحه قانون تجارت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، این طرح پژوهشی که توسط احمد احسانی فر و حجت الاسلام عبدالصالح شاهنوش (رییس پژوهشکده حقوق خصوصی) انجام شده، - پژوهشگاه قوه قضاییه در یک طرح پژوهشی تحت عنوان آسیب شناسی و نقد لایحه قانون تجارت نقاط قوت و ضعف این لایحه را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاد هایی برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، این طرح پژوهشی که توسط احمد احسانی فر و حجت الاسلام عبدالصالح شاهنوش (رییس پژوهشکده حقوق خصوصی) انجام شده، مربوط به قسمت قرارداد های تجارتی (مقررات عمومی) است.

این پژوهش دارای دو بخش است که بخش نخست به آسیب شناسی کلی لایحه می پردازد و در بخش دوم نیز به آسیب شناسی مواد یک تا 40 این لایحه و بیان ایرادات و ابهامات پرداخته شده است.

در این پژوهش آمده است: اساساً لایحه قانون تجارت به ماهیت شناسی و چیستی شناسی قرارداد های تجارتی نپرداخته و هیچ معیار و ضابطه روشنی را برای قرارداد های تجارتی عرضه نکرده است.

این پژوهش می افزاید: قلمرو اجرایی این لایحه چنان گسترده است که غیرتاجران نیز در صورت تمایل می توانند قرارداد های غیرتجارتی خویش را نیز تحت شمول این قانون قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب شناسی و نقد لایحه قانون تجارت

آسیب شناسی و نقد لایحه قانون تجارت