مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-09پزشكي

بیمارستان شهید رجایی داران نیازمند بانک خون است


رییس بیمارستان شهید رجایی داران گفت: در بیمارستان شهید رجایی داران نیازمند ایجاد بانک خون هستیم تا در عمل جراحی مادران باردار که دچار بیماران «اکرتا» هستند دچار کمبود خون نشویم.

- فریدن- رییس بیمارستان شهید رجایی داران گفت: در بیمارستان شهید رجایی داران نیازمند ایجاد بانک خون هستیم تا در عمل جراحی مادران باردار که دچار بیماران اکرتا هستند دچار کمبود خون نشویم.

مهدی ابن نصیر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جلوگیری از مرگ مادر باردار از شاخصه های بهداشتی هر کشوری است، مرگ مادر باردار باعث می شود که امتیاز شاخص بهداشتی هر کشوری اُفت کند.

وی با بیان اینکه یکی از علل شایع در مرگ مادر باردار تهاجم جفت به رحم است، افزود: در حالت عادی جفت وظیفه خون رسانی و تغذیه جنین را برعهده دارد، از رحم جدا است و هیچ گونه نفوذی داخل رحم ندارد اما در یک بیماری به نام اکرتا نفوذ جفت به رحم را داریم که باعث می شود پس از زایمان، جفت از رحم جدا نشود و داخل رحم بماند، ماندن جفت داخل در رحم باعث خونریزی شدید مادر می شود و این خونریزی شدید به مانند چشمه آب است که اگر دیر به کمک مادر برسیم مادر سریع فوت می کند.

رییس بیمارستان شهید رجایی داران تاکید کرد: بیماری اکرتا در مادرانی با سابقه زایمان دیده می شود، برای همین قبل از زایمان ابتدا باید سونوگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان شهید رجایی داران نیازمند بانک خون است

بیمارستان شهید رجایی داران نیازمند بانک خون است