مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-08سياسي

بازخوانی خیزش مردم تبریز علیه محمدعلی شاه


قاومت و خیزش مردم تبریز در برابر زیاده خواهی های محمدعلی شاه از نمود این حرکت های عدالت خواهی بود که نقطه عطفی در تاریخ قیام و مبارزه در انقلاب مشروطیت را به تصویر تاریخ حک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، در نهضت مشروطیت همچنان که آذربایجان پیشتاز بود، علمای این سامان هم در تحققِ اهدافِ عالیه آن از پیشگامان به حساب می آیند، به ویژه آنکه تبریز مقر ولیعهد و دارالسلطنه ایران بود.

از این رو حرکت و خیزش تبریز در پیشرفت و پسرفت نهضت عدالتخواهی تأثیر عمده ای داشت.

در این راستا مقاومت و خیزش مردم تبریز در برابر زیاده خواهی های محمدعلی شاه از نمود این حرکت های عدالت خواهی بود که نقطه عطفی در تاریخ قیام و مبارزه در انقلاب مشروطیت را به تصویر تاریخ حک کرده است.

در این زمینه مرحوم سید هادی خسروشاهی در کتاب خود با عنوان شهید نامدار عاشورا ثقه الاسلام که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است ماجرای خیزش مردم تبریز علیه محمدعلی شاه را اینگونه شرح می کند: آغاز بحران در تبریز امیرخیزی در رابطه با آغاز بحران و چگونگی کلید خوردن خیزش در تبریز علیه استبداد محمدعلی شاه می نویسد: تبریز از چگونگی امور مستحضر نبود نمی دانست که چه وقایعی در تهران روی داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی خیزش مردم تبریز علیه محمدعلی شاه

بازخوانی خیزش مردم تبریز علیه محمدعلی شاه