مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 04:002020-06-08دانش

راه اندازی رشته دانشگاهی بدون داشتن عضو هیئت علمی / حق التدریس ها قربانی درآمدزایی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- باز هم نامه ای دیگر و باز هم نمکی دیگر از وزارت علوم بر زخم کهنه اساتید حق التدریس.

بی عدالتی وزارت علومی ها تمامی ندارد و آن ها روزانه نسبت به اعتراضات و مشکلات خانواده خود بی تفاوت تر می شوند گویا در این فرصت .

- اما این مسئله منجر به گلایه مندی دانشگاه های غیرانتفاعی شده که چرا وقتی آن ها سه دوره بدون داشتن اعضای هیئت علمی مرتبط و تنها با یک استادیار در رشته های یکبار پذیرش، دانشجویان را آموزش دادند حال باید برای جذب هیئت علمی اقدام کنند.

آهون منش در این نامه اعلام کرده است که این موضوع ضربه مهلکی بر پیکره دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی وارد می کند.

به کار گرفتن اساتید حق التدریس با حداقل مزایا و شرایط قراردادی گویا به دهان برخی دانشگاه های غیردولتی مزه کرده است و آن ها دیگر حاضر به پذیرش اعضای هیئت علمی و پذیرفتن مسئولیت های آن ها نیستند.

البته وزارت علومی که اجازه راه اندازی رشته های این چنینی را بدون توجه به آینده تحصیلی و زندگی دانشجویان می دهد و پس از آن هیچ نظارتی روی کیفیت و نحوه روند دانشگاه ها ندارد در این داستان کم مقصر نیست.

رشته های یکبار پذیرش برای درآمدزایی دانشگاه یا علم آموزی دانشجویان؟ چرا باید دانشگاه ها رشته های یکبار پذیرش داشته باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی رشته دانشگاهی بدون داشتن عضو هیئت علمی / حق التدریس ها قربانی درآمدزایی

راه اندازی رشته دانشگاهی بدون داشتن عضو هیئت علمی / حق التدریس ها قربانی درآمدزایی