مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:552020-06-07بين الملل

توافق نامه های امضا شده میان ساف و تل آویو از دهه 90 میلادی تا کنون


گرچه توافق «اسلو» شناخته شده ترین توافق میان «ساف» و رژیم صهیونیستی است اما از دهه نود قرن گذشته میلادی تا کنون چندین توافق دیگر نیز میان دو طرف امضا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نوزدهم ماه می از لغو توافقنامه های امضا شده با آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تصمیم این رژیم برای اشغال اراضی بیشتر کرانه باختری خبر داد.

اگرچه توافق اسلو بارزترین توافق امضا شده میان سازمان آزادیبخش فلسطین ساف و رژیم صهیونیستی است اما پیش از آن نیز توافق های متعدد سیاسی، امنیتی و اقتصادی بین دو طرف بسته شده است.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی به تشریح این توافق ها از دهه نود میلادی تا کنون پرداخت.

نشست صلح مادرید در 1991 در سی اکتبر 1991 نشستی در مادرید با نظارت آمریکا و شوروی سابق و با هدف صلح دائمی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برگزار شد و این اولین بار بود که نمایندگان فلسطینی و اسراییلی رو در رو می نشستند.

این نشست منجر به مذاکرات دوجانبه میان اسراییل و کشورهای عربی شرکت کننده در آن سوریه، مصر، لبنان و هیأت مشترک اردنی-فلسطینی شد اما این مذاکرات شکست خورد.

پس از نشست مادرید، مذاکرات میان هیأت اسراییلی و هیأت مشترک اردنی-فلسطینی به واشنگتن منتقل و یازده دور مذاکره بدون نتیجه بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نامه های امضا شده میان ساف و تل آویو از دهه 90 میلادی تا کنون

توافق نامه های امضا شده میان ساف و تل آویو از دهه 90 میلادی تا کنون