مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:402020-06-07اقتصادي

تولید سالیانه 47 هزار تن سیر در آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که 844 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کاشت سیر اختصاص یافته است، گفت: سالیانه 47 هزار و 264 تن سیر به صورت تر در استان تولید می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که 844 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کاشت سیر اختصاص یافته است، گفت: سالیانه 47 هزار و 264 تن سیر به صورت تر در استان تولید می شود.

جلال رحیم زاده در حاشیه آغاز برداشت سیر از مزارع شهرستان های آذرشهر و عجب شیر با بیان این که پیش بینی می شود امسال به طور متوسط 17 تن سیر در هر هکتار در استان برداشت شود، اظهار کرد: شهرستان های عجب شیر، آذرشهر و بناب از جمله مناطق تولید کننده سیر در استان هستند و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری، 14 هزار و 398 تن سیر (خشک) برداشت شود.

وی با بیان این که کشت و برداشت سیر موجب اشتغالزایی فصلی در استان شده است، ادامه داد: حتی کارگرانی از سایر شهرستان ها برای برداشت این محصول به مناطق کشت شده محصول سیر ورود می کنند.

وی قیمت تر محصول سیر را در سال زراعی جاری 40 هزار الی 75 هزار ریال با توجه به قیمت تمام شده محصول در حد قابل قبول دانست و گفت: همچنین پیش بینی مصرف بذری سیر برای آذربایجان شرقی در حدود دو هزار و 532 تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالیانه 47 هزار تن سیر در آذربایجان شرقی

تولید سالیانه 47 هزار تن سیر در آذربایجان شرقی