مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 03:502020-06-07بين الملل

مخالفت اعضای کلیدی تیم «ترامپ» با طرح استفاده از زور علیه معترضین


با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، مخالفت با طرح رییس جمهور این کشور برای استفاده از ارتش جهت سرکوب معترضین نیز بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، با وجود گذشت دو هفته از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، تظاهرات مردم علیه خشونت پلیس همچنان ادامه داشته و این اعتراضات در برخی مواقع به آشوب نیز کشیده می شود و همین امر موجب شده تا دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده، برای عملی کردن تهدید خود یعنی استفاده از ارتش برای فرونشاندن آتش اعتراضات مصمم تر شود.

با این وجود اما مخالفت با این تصمیم ترامپ نیز افزایش یافته و اکنون صداهای بیشتری از کاخ سفید در مخالفت با ترامپ شنیده می شود به طوری که بیل بار دادستان کل آمریکا، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش این کشور به صراحت با آن مخالفت کرده و به ترامپ نیز توصیه کرده اند که چنین طرحی را اجرا نکند.

به نوشته واشنگتن پست، ترامپ قصد دارد تا دستکم 10 هزار نفر از نیروهای ارتش را برای پایان دادن به اعتراضات جاری در آمریکا به کار بگیرد.

علاوه بر چهره های مطرح کابینه ترامپ، سایر شخصیت های آمریکایی نیز در این رابطه هشدار داده اند، برای مثال باراک اوباما رییس جمهور و جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در این رابطه ابراز نگرانی کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت اعضای کلیدی تیم «ترامپ» با طرح استفاده از زور علیه معترضین

مخالفت اعضای کلیدی تیم «ترامپ» با طرح استفاده از زور علیه معترضین