مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 03:052020-06-06اقتصادي

پایش منظم عرصه های جنگلی مستعد آتش سوزی گلستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با توجه به گرم شدن هوا در روزهای آتی، گفت: از ابتدای خرداد دیدبان و کشیک های منظم را در مناطق حساس برقرار کردیم.

- ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با توجه به گرم شدن هوا در روزهای آتی، گفت: از ابتدای خرداد دیدبان و کشیک های منظم را در مناطق حساس برقرار کردیم.

ابوطالب قزلسفلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو که شرایط را برای آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی فراهم کرده، مراقبت ها از این عرصه ها افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای خردادماه با جدیت رصد و پایش مناطق حساس را از طریق به کارگیری دیدبان و گشت زنی ها و برقراری کشیک های منظم دنبال می کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان برخلاف دو استان شمالی دیگر، اراضی زراعی هم مرز با عرصه های جنگلی اکثراً دیم هستند و بعد از برداشت محصول پاییزه، اراضی با کاه و کلش گیاه برداشت شده تا چندین ماه باقی می ماند که این مسئله خطر سرایت آتش از این مزارع به عرصه های جنگلی را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش منظم عرصه های جنگلی مستعد آتش سوزی گلستان

پایش منظم عرصه های جنگلی مستعد آتش سوزی گلستان