مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 13:202020-06-06بين الملل

خروش انقلابی از جنس «مارتین» رویای امروز سیاهان آمریکا + عکس و فیلم


روز های اخیر در پی به قتل رسیدن نژادپرستانه یک شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس ایالات متحده، اعتراضات مردمی به قوانین و سیاست های نژادپرستانه آمریکا به اوج خود رسیده است و به اعتقاد بسیاری کارشناسان حوزه آمریکا، - مارتین لوتر کینگ در سال 1963 به عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال 1964 به عنوان جوان ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

اوج فعالیت های مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دههٔ 1960 و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود.

وی در سال 1963 در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان که دربرابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشینگتن دی سی برگزار شد، معروفترین سخنرانی خود را به نام رؤیایی دارم انجام داد که از مهم ترین سخنرانی ها در تاریخ آمریکا به شمار می آید.

دکتر لوتر کینگ در این سخنرانی، که در آن عبارت رؤیایی دارم تکرار می شد، دربارهٔ آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان ها را به چشم ببیند و مارتین لوتر کینگ در 4 آوریل 1968 در شهر ممفیس ایالت تنسی توسط نژادپرست آمریکایی جیمز ارل ری ترور شد.

درباره فیلم سینمایی سلما که بر اساس اتفاقات واقعی زندگی مارتین لوتر کینگ ساخته شده است اینچنین آمده است: چهار دختر سیاه پوست حین عبور از پله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروش انقلابی از جنس «مارتین» رویای امروز سیاهان آمریکا + عکس و فیلم

خروش انقلابی از جنس «مارتین» رویای امروز سیاهان آمریکا + عکس و فیلم