مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 11:552020-06-06اقتصادي

نشست تعیین حق مسکن کارگران آغاز شد


دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حق مسکن کارگران با حضور وزیر کار و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در وزارت کار آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیستم فروردین ماه امسال مصوبه افزایش 21 درصدی حداقل دستمزد کارگران به تصویب شورای عالی کار رسید، هر چند که صورتجلسه شورا امضای نمایندگان گروه کارگری را نداشت اما در نهایت با ابلاغ مصوبه از سوی وزیر کار به تمام بنگاه ها، افزایش 21 درصدی حداقل مزد از فروردین ماه امسال در حقوق کارگران اعمال شد.

با این حال شورای عالی کار در جلسه بیستم فروردین مصوبه ای در خصوص تعیین حق مسکن کارگران نداشت، هر چند پیشنهاداتی درباره افزایش 100 هزار تومانی آن مطرح شده بود.

پیش از این قرار بود نشست تعیین حق مسکن کارگران 24 اردیبهشت ماه تشکیل شود ولی علیرغم ارسال دعوتنامه ها از سوی وزارت کار این جلسه لغو و به زمان دیگری موکول شد.

دلیل لغو جلسه در آن زمان عدم امکان حضور وزیر امور اقتصاد، برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت و عدم تعیین عضو جدید صنعتی شورای عالی کار عنوان شد، اما این تغییر واکنش های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که کارشناسان و فعالان کارگری نسبت به لغو جلسه اعتراض و دلیل مطروحه برای لغو آن را وارد ندانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست تعیین حق مسکن کارگران آغاز شد

نشست تعیین حق مسکن کارگران آغاز شد