مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 10:252020-06-06اقتصادي

گردش مالی کتاب های سال 98 چقدر بوده است؟


محمود آموزگار درباره گردش مالی حوزه نشر در سال گذشته گفت: گردش مالی کل کتاب های سال 98 برابر با 3 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برنامه رادیویی صبح و گفت وگو صبح امروز شنبه 17 خرداد در گفتگو با محمود آموزگار نایب رییس اتحادیه ناشران و رضا حاجی آبادی مدیر انتشارات هزاره ققنوس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

آموزگار در ابتدای این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا ناشران ورشکست شدند یا کسانی که توانستند وارد فضای دیجیتال شوند، کارشان رونق پیدا کرده، گفت: این طور نیست که یک باره از نشر سنتی وارد نشر دیجیتال شویم و شاید تأثیر دوران ما این باشد که ضرورت به کارگیری تکنولوژی جدید بیش از پیش خود را به مصرف کنندگان و ناشران نشان داد.

وی درباره شرایط به وجود آمده بر اثر بیماری کرونا گفت: به طور کلی نه تنها در ایران بلکه در جهان نشر کسب و کار ضعیفی تلقی می شود و ارزش بازار کل صنعت نشر جهان کمتر از ارزش بازار دو کمپانی بزرگ دنیاست.

گردش مالی کل کتاب های سال 98 برابر با 3 هزار و 800 میلیارد تومان است؛ البته این ارزش بازار محسوب می شود و پول در گردش و نقدینگی یا درآمد این حوزه نیست.

این به معنای قابلیت حداکثری یک کسب و کار است و در نهایت به عددی معادل 200 یا 300 میلیون یورو می رسیم و این سهم ناچیزی در اقتصاد جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی کتاب های سال 98 چقدر بوده است؟

گردش مالی کتاب های سال 98 چقدر بوده است؟