مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 07:252020-06-06اقتصادي

ایرباس در گرداب کرونا/شرکت ها درخواست ساخت هواپیما را لغو می کنند


شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که ممکن است از شرکت های هواپیمایی که هواپیماهای سفارش داده شده را تحویل نمی گیرند و یا به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از آنکه شرکت ایرباس اعلام کرد که قصد دارد علیه شرکت های هواپیمایی که به قرارداد خود با این هواپیماساز فرانسوی عمل نمی کنند شکایت کند، شاهد بالا گرفتن تنش در صنعت هواپیمایی بین المللی هستیم.

گیلوام فائوری، مدیرعامل شرکت ایرباس، طی مصاحبه ای گفته که میزان تحویل هواپیماهای تولیدی این شرکت در ماه می، تا حدودی بهبود یافته اما به میزان چشم گیری کمتر از میزان طبیعی بوده است.

ایرباس و شرکت های لیزینگی شاهد ارائه چندین درخواست از سوی شرکت های هواپیمایی برای به تعویق افتادن تحویل هواپیماهای سفارش داده شده به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافر ت های هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بوده اند.

فائوری گفت که برخی شرکت های هواپیمایی درخواست ایرباس برای تحویل گرفتن هواپیماهای خود را رد کرده و شرکت سازنده امیدوار است آنها به سمت جبران تعهدات خود بروند.

وی البته گفت که امیدوار است بتواند راهی به غیر از مطرح کردن دعوی قضایی برای حل مشکل خود پیدا کند اما در صورتی که همانگونه که شاهد هستیم شرکت های هواپیمایی راهی غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرباس در گرداب کرونا/شرکت ها درخواست ساخت هواپیما را لغو می کنند

ایرباس در گرداب کرونا/شرکت ها درخواست ساخت هواپیما را لغو می کنند