مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 07:302020-06-05سياسي

افزایش ریسک فعالیت های اقتصادی در صورت تایید لایحه تجارت توسط شورای نگهبان


رییس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر با تاکید بر ضرورت برگردانده شدن لایحه تجارت توسط شورای نگهبان به مجلس گفت: لایحه تجارت به صورتی تدوین شده است که سبب افزایش اختلافات حقوقی می شود.

- محمدمهدی فریدوند رییس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تصویب حدود 490 ماده از لایحه تجارت در مجلس دهم گفت: در طی سال های اخیر یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری، بهبود محیط کسب و کار بوده است اما تصویب لایحه تجارت نه تنها محیط کسب و کار را بهبود نمی بخشد بلکه به آن ضربه نیز می زند.

تغییر دفعی و شتابزده قانون تجارت باعث بر هم خوردن نظم تجاری کشور می شود و باید به جای تغییر کلی، مشکلات قانون قبلی اصلاح می شد.

رییس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر کشور خاطر نشان کرد: محیط کسب و کار کشور بیش از هر چیز نیاز به قواعد حقوقی دارد که اختلافات حقوقی را کاهش دهد اما لایحه تجارت به صورتی تدوین شده است که سبب افزایش اختلافات حقوقی می شود.

*لایحه تجارت طرح دعاوی در دادگاه ها را افزایش می دهد فریدوند ادامه داد: برای تسهیل محیط کسب و کار باید قواعد حقوقی با رویکردی تدوین شوند که پیش بینی پذیری قراردادها افزایش دهد اما لایحه تجارت به این گونه نوشته نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ریسک فعالیت های اقتصادی در صورت تایید لایحه تجارت توسط شورای نگهبان

افزایش ریسک فعالیت های اقتصادی در صورت تایید لایحه تجارت توسط شورای نگهبان