مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 13:502020-06-02اقتصادي

23 درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 23 درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ذبیح الله غریب بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار واحد صنعتی تولید عرقیات در سامان، شهرکرد و بروجن فعال است، بیان کرد: تعدادی کارگاه سنتی هم در مناطقی مانند چلیچه، سوادجان، لردگان، پردنجان و بلداجی فعال است.

وی با بیان اینکه بیشتر کارگاه های سنتی گلاب گیری جزو مشاغل خانگی محسوب می شوند، بیان کرد: بعضی واحدها در استان برای خودشان و یا به صورت سفارشی اقدام به اسانس گیری از گل محمدی می کنند.

وی با اشاره به اینکه خشک کردن گل محمدی به عنوان راحت ترین کار، ماندگاری آن را افزایش می دهد و بازار بهتری از عرقیات نیز دارد، افزود: خشک کردن گل با استفاده از دستگاه سبب از بین رفتن بوی گل و کاهش کیفیت آن می شود.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کسری صنایع تبدیلی در بحث گلاب گیری در استان وجود ندارد و ظرفیت کارخانه ها بیشتر از محصول تولیدی است، بیان کرد: با این حال ما در این زمینه نیاز به فناوری (تکنولوژی) داریم، ورود شرکت های دانش بنیان به بحث گل محمدی می تواند پیشرفت های بیشتری در زمینه فرآوری گل محمدی به دنبال داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است

23 درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است