مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 10:002020-06-02پزشكي

علت دروغ گفتن چیست؟/ راهکارهایی برای کاهش دروغگویی


هنگامی که افراد دروغ می گویند فعالیت بیشتری در لوب جلویی مغز انجام می شود و مناطق خاصی از مغز فعالیت شدیدتری دارند، در واقع دروغگویی رفتار پیچیده ایست که انسان را متمایز می کند.

- آیا دروغ گفتید تا احساس خود را بهتر کنید یا از حس بدی دوری کنید؟ با پاسخ دادن به این پرسش ها می توانید به وضعیت، شرایط و محرک هایی که موجب شد دروغ بگویید آگاه شوید.

این آگاهی به شما کمک می کند تا موقعیت ها و محرک هایی را که ممکن است باعث دروغ گفتن شما شوند بشناسید و دفعه دیگر از آن ها اجتناب کنید یا راه جدیدی برای مواجهه با آن پیدا کنید.

به نوع دروغ هایی که می گویید فکر کنید: آخرین دروغی را که گفته اید بررسی کنید.

آیا خواستید کسی را خوشحال کنید؟ آیا چیزی را پنهان کردید؟ آیا اغراق کردید؟ آیا نفع در پی شخصیتان بودید؟ تعیین اینکه هر دروغی را با چه هدفی گفته اید به شما کمک می کند تا راه های دیگری برای دستیابی به آن هدف جستجو کنید.

مرز انتظارات و قول های خود را مشخص کنید: بسیاری از اوقات ما تنها به این دلیل که در لحظه قولی می دهیم که توان یا امکان انجامش را نداریم به دروغ کشیده می شویم.

بیایید تمرین کنید که وقتی قول یا وعده ای به کسی می دهید دقیق و متناسب با امکاناتتان باشد تا مجبور نشوید برای خلف وعده به دروغ متوسل شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت دروغ گفتن چیست؟/ راهکارهایی برای کاهش دروغگویی

علت دروغ گفتن چیست؟/ راهکارهایی برای کاهش دروغگویی