مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 06:002020-06-02اقتصادي

گیلان پیشرو در مبارزه با ملخ مراکشی/ 7 هزار هکتار سم پاشی شد


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در مبارزه با ملخ مراکشی یکی از استان های پیشرو هستیم، گفت: هفت هزار و 110 هکتار در گیلان سم پاشی شده است.

- محمد ابراهیم محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمله ملخ به اراضی کشاورزی استان گیلان و ایجاد خسارت، اظهار کرد: اقدامات لازم برای مقابله با حمله آفت ملخ های زیان آور در استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا 20 هزار و 757 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان دیده بانی و کانون یابی شده است، گفت: از این میزان 10 هزار هکتار آلوده به آفت ملخ شناسایی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سم پاشی برای مبارزه با آفت ملخ، گفت: با استفاده از هزار و 659 لیتر سم مبارزه با این آفت در هفت هزار و 110 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

وی در ادامه گیلان را از استان های پیشرو در مبارزه با آفت ملخ مراکشی عنوان و تصریح کرد: بیشترین سطح آلودگی در شهرستان های رودبار با 10 هزار هکتار، رودسر با 110 هکتار و سیاهکل با 66 هکتار است.

محمدی با بیان اینکه ملخ مراکشی یکی از زیان آورترین آفات محصولات کشاورزی بشمار می رود، افزود: این آفت ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات همانند گندم، جو، حبوبات همانند عدس، ارزن، شبدر، یونجه و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان پیشرو در مبارزه با ملخ مراکشی/ 7 هزار هکتار سم پاشی شد

گیلان پیشرو در مبارزه با ملخ مراکشی/ 7 هزار هکتار سم پاشی شد