مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 01:352020-06-01سياسي

رابطه ثروت و سبک زندگی


ثروت، ثروتی در اختیار افراد قرار می گیرد، طبعاً تا ثروت نباشد سبک زندگی عوض نمی شود.

- ایسنا/لرستان یک جامعه شناس گفت: در رابطه ی قدرت- ثروت، ثروتی در اختیار افراد قرار می گیرد، طبعاً تا ثروت نباشد سبک زندگی عوض نمی شود.

مهیار صادقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متفکران اجتماعی به مسائل نابرابری های اقتصادی و اجتماعی توجه لازم را دارند و نظریه های آن ها سرشت طبیعی، پایدار و اجتناب ناپذیر این نابرابری را خاطرنشان و نقش آن ها را در زندگی اجتماعی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در دایره المعارف علوم اجتماعی در تعریف نابرابری اجتماعی آمده است: شرایطی که در آن اعضای مختلف یک جامعه درآمد، شأن، امکانات و فرصت های متفاوتی دارند .

صادقی افزود: نابرابری اجتماعی به تفاوت های میان افراد یا جایگاه هایی که به صورت اجتماعی تعریف شده اند و افراد آن را اشغال کرده اشاره می کند و تفاوت هایی هستند که بر نحوه زندگی افراد به ویژه حقوق، فرصت ها، پاداش ها و امتیازاتی که برخوردارند تأثیر می گذارند.

این جامعه شناس عنوان کرد: چنین نابرابری زمانی به وجود می آید که افراد و گروه ها یکدیگر را درجه بندی و سپس ارزیابی کنند و مهم تر از همه این که نابرابری اجتماعی در رابطه با موقعیت های متفاوت در ساختار اجتماعی به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه ثروت و سبک زندگی

رابطه ثروت و سبک زندگی