مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 11:502020-06-01بين الملل

رشد بورس های بین المللی در سایه خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی


خوشبینی نسبت به روند شروع بهبود ناشی از فعالیت های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان باعث شد تا در معاملات امروز بورس های بین المللی روندی مثبت را در پیش گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خوش بینی نسبت به روند بهبود اوضاع اقتصادی در جهان ناشی از از سرگیری فعالیت های اقتصادی در بسیاری از کشورها در سایه بحران کرونا توانست بر نگرانی ها نسبت به تبعات اعتراضات گسترده در آمریکا و همچنین تشدید تنش بین پکن و واشنگتن غلبه کرده و بورس های بین المللی در معاملات امروز را مثبت کند.

علیرغم آنکه شاخص S&P500 بورس آمریکا از اواخر ماه مارس تاکنون 35 درصد رشد کرده اما به نظر می رسد اوضاع به گونه ای پیش می رود که در ماه ژوئن هم شاهد رشد این شاخص باشیم.

در واقع شاخص MSCI جهانی که بورس های 49 کشور را شامل می شود توانسته دو سوم کاهش ارزش خود ناشی از شیوع کرونا را جبران کنند.

از طرف دیگر سهامداران نسبت به اقدامات رییس جمهور آمریکا امیدوار شدند چرا که وی علیرغم لغو امتیازات ویژه برای هنگ کنگ و بالا گرفتن تنش با چین به توافق تجاری با این کشور دست نزده است.

در اروپا رشد شرکت های فعال در حوزه گردشگری، تفریحی، بانک ها و معادن باعث شد تا بورس اروپا 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بورس های بین المللی در سایه خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی

رشد بورس های بین المللی در سایه خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی