مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-01اقتصادي

سه چالش صنعت لبنیات در ایران / تخصیص ارز 4200 تومانی فساد زیادی ایجاد کرد


یک مقام مسئول با اشاره به سه چالش این صنعت، گفت: اختصاص ارز به نهاده های دامی فساد بسیار زیادی ایجاد کرده و با وجود مخالفت تولیدکنندگان، وزارت جهاد با حذف ارز همراهی نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدمحمدرضا بنی طبا در جریان بازدید خبرنگاران از یک کارخانه تولیدکننده فرآورده های لبنی به مناسبت روز جهانی شیر، اظهارداشت: از سال 2001 به پیشنهاد فائو و با تصویب سازمان ملل اول ژوئن مصادف با 12 خرداد به عنوان روز جهانی شیر نام گذاری شده است.

این مقام مسئول در انجمن صنایع لبنی اضافه کرد: شیر تنها غذایی است که سازمان ملل دو روز در سال را برای ترویج لزوم مصرف آن در جامعه بشری مصوب کرده است (روز جهانی شیر و روز جهانی شیر مدرسه).

ضمن اینکه در بیست سال گذشته روز جهانی شیر هر ساله با برنامه های متنوع ترویجی در سراسر جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته برگزار شده است.

بنی طبا افزود: در سال گذشته در بیش از 60 کشور دنیا بیش از 400 از برنامه ترویجی در روز جهانی شیر برگزار شده و در سال جاری به دلیل شیوع کرونا توصیه فائو و سایت روز جهانی شیر (worldmilkday.

org) بر برگزاری برنامه های ترویجی در رسانه ها و فضای مجازی بوده است.

این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: سرانه مصرف در ایران در حال حاضر 80 کیلو برای هر فرد در سال است که با 150 کیلوگرمی که توسط سازمان بهداشت جهانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه چالش صنعت لبنیات در ایران / تخصیص ارز 4200 تومانی فساد زیادی ایجاد کرد

سه چالش صنعت لبنیات در ایران / تخصیص ارز 4200 تومانی فساد زیادی ایجاد کرد