مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-01پزشكي

بدون جامعه محور بودن نظام سلامت راهی به جایی نمی بریم


گرچه نظام سلامت در کاهش مرگ و میرها و ناتوانی ها مؤثر بود اما همواره می دانستم که با ساختار دولتی و بدون جامعه محور بودن نظام سلامت راهی به جایی نمی بریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید نمکی وزیر بهداشت در افتتاحیه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت اظهار کرد: گرچه نظام سلامت در کاهش مرگ و میرها و ناتوانی ها مؤثر بود اما همواره می دانستم که با ساختار دولتی و بدون جامعه محور بودن نظام سلامت راهی به جایی نمی بریم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم جامعه محور به مسائل نگاه کنیم مجبور بودیم سطحی قبل از خانه های بهداشت را در محیط تعریف کنیم، بعد از اینکه ریل گذاری طرح های نظام سلامت را در 3 ماه انجام دادیم به فکر افتادیم که چنین ساختاری هم اجرایی کنیم.

نمکی بیان کرد: با این طرح می خواهیم از درون خانواده ها فردی را بطلبیم که بتواند به عنوان رابط ما و خانواده ها باشد که به صورت آزمایشی در 3 استان همدان، کاشان، قزوین و البته همدان هم اجرا کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 20 میلیون سفیر سلامت بزرگترین و مهم ترین افراد در اجرای طرح های ملی برای ما هستند وقتی ما 20 میلیون سفیر فعال داشته باشیم دیگر لازم نیست هر روز وزیر بهداشت در تلویزیون حاضر شود و از مردم التماس کند در شرایط کرونایی سفر نروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون جامعه محور بودن نظام سلامت راهی به جایی نمی بریم

بدون جامعه محور بودن نظام سلامت راهی به جایی نمی بریم