مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 05:502020-06-01اقتصادي

45 درصد از معادن سنگ تزیینی، غیرفعال است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر پایه جداول آماری منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و مرکز آمار ایران، شمار معادن سنگ تزیینی و ساختمانی که در سطح کشور پروانه بهره برداری دارند، - آمار های رسمی در زمینه معادن سنگ تزیینی و ساختمانی گویای غیرفعال بودن بیش از 45 درصد اینگونه معادن است که اکنون در برنامه فعال سازی این بخش قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر پایه جداول آماری منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و مرکز آمار ایران، شمار معادن سنگ تزیینی و ساختمانی که در سطح کشور پروانه بهره برداری دارند، تعداد دو هزار و 72 معدن ثبت شده و از این تعداد بالغ بر 52 درصد معادن سنگ تزیینی و ساختمانی فعال با شمار یکهزار و 81 معدن است.

امروز ایران از یک درصد از ذخایر معدنی خود بهره برداری می کند، در حالی که براساس استاندارد های جهانی این میزان باید حدود پنج درصد باشد.

آمار های پیشین گویای آن است که میزان ذخایر شناسایی شده کشورمان حدود 60 میلیارد تن بوده که از این رقم حدود 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

ظرفیت تولید 30 میلیون تنی براساس آمار رسمی وزارت صنعت، ظرفیت تولید سالیانه سنگ تزیینی و ساختمانی کشور بالغ بر 30 میلیون تن است که در سال 97 به میزان 13.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد از معادن سنگ تزیینی، غیرفعال است

45 درصد از معادن سنگ تزیینی، غیرفعال است